Innledning

HSHOP.NO eies og drives av SPORT 24 A/S, CVR-nr. 13 82 46 06, Skærskovgårdsvej 7, 8600 Silkeborg, telefonnr.+45 71 78 78 68, e-mail: info@hshop.dk. Disse betingelsene er gjeldene for kjøp av varer på HSHOP.NO til levering i Norge.

Vi gjør våres beste hele tiden for å yte den beste service til deg og har derfor utarbeidet faste prosedyrer, som sikrer, at våres support er effektiv. Vi har samlet en liste over de mest stilte spørsmålene fra våres kunder i våres HELP CENTER på HSHOP.NO, hvor du kan finne svar på de fleste av spørsmålene dine.

Priser og betaling

Prisen på varen er alltid inklusiv moms. Eventuelle fraktomkostninger fremgår ved link sammen med prisen på varekortet samt i innkjøpskurven. Når du har gjennomført bestillingen, vil du motta en bestillingsbekreftelse på kjøpet ditt pr. e-mail. Selve betalingen blir først gjennomført, når vi avsender varen til deg. For å handle på HSHOP.NO skal du være fylt 18 år og enten ha et gyldig betalingskort, som vi aksepterer. Hvis du ennå ikke er fylt 18 år, kan du kjøpe varer, hvis du har fått din verges aksept eller har juridisk rett til å inngå kjøpet. HSHOP.NO tar i mot betaling med Dankort App, Dankort/VISA Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, JCB og Maestro gjennom samarbeide med NETS. Vi tar ikke kortgebyrer.

Gavekort og tilgodebevis

Det er mulig å kjøpe gavekort på webshoppen. Ved kjøp via webshoppen pålegges det aldri frakt på gavekortet, da det sendes elektronisk til e-mail adresse. Gavekort og tilgodebevis er gyldig i 2 år etter utsendelsesdatoen. Utsendelsesdatoen fremgår av gavekortet / tilgodebeviset. Gavekort/tilgodebeviser kan benyttes som betaling på HSHOP.NO.

Levering

HSHOP.NO sørger for levering med PostNord (med mindre annet avtales) til mottaker. Levering skjer til kundens opplyste leveringsadresse.

Vi gjør det vi kan for å avsende alle ordrer innenfor 1 – 2 virkedager, dog kan lengre leveringstid forekomme i travle perioder. OBS leveringstiden for trykkordre kan være 1 - 3 virkedager lengre.

Vi forventer en leveringstid på 2-6 virkedage etter avsendelse.

På HSHOP.NO er det følgende leveringsmuligheter:

  • Velg selv avhenting PostNord - pakker utbringes mandag til lørdag.
  • Levering til arbeidsplass med PostNord - pakker utbringes mandag til fredag.
  • Levering til din privatadresse med PostNord - pakker utbringes mandag til fredag.

Skulle du glemme å avhente pakken din på leveringsstedet, returneres pakken til oss etter 2 uker. I sånne tilfeller pålegges du et gebyr tilsvarende til de faktiske utgiftene til returfrakten.

Mottakelse av ordre

Vi gjør det vi kan for å få avsende alle ordre innenfor 1 – 2 virkedager, dog kan lengre leveringstid forekomme i travle perioder. OBS leveringstiden for trykkordre kan være 1 - 3 virkedager lengre. Da HSHOP.NO ikke kan garantere lokale utbringningsforhold, kan HSHOP.NO ikke med sikkerhet angi, når ordren leveres på din adresse. Vi vil kontakte deg, hvis en vare blir utsolgt, mens du foretar en bestilling av den pågjeldene vare.

Angrerett

Handler du hos oss som forbruker, gir HSHOP deg alltid 14 dagers angrerett utover det har vi 365 dags returrett. Det gjelder både kjøp i våres fysiske butikk i Danmark og på våres webshop. Angreretten og returretten løper fra den dagen, du har mottatt varen.

Utover det gir HSHOP deg 365 dagers utvidet returrett på ubrukte varer i original emballasje, se lengre ned om kravene til den utvidede returretten.

Du kan enten returnere varen i våres fysiske butikk eller sende den i retur til webshoppen.

Etter mottakelsen av ordren din må du alene håndtere varene på en måte, så du kan fastslå varens art, egenskaper og den måten, som de fungerer på. Du er ansvarlig for eventuelle reduksjonårsaker av varens verdi, som skyldes annen håndtering, enn hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måten, som hvis du prøvde den i en fysisk butikk.

Hvis varen skal returneres, ber vi deg vennligst unngå å utsette varen for omgivelser med negativ påvirkning som svette, røyking, lukt fra kjøkkenet, katte-/hundehår eller lignende. Sko eller annet fottøy skal alltid prøves med strømper, at de ikke prøves utendørs eller på andre møkkete områder.

BEMERK: Vær oppmerksom på, at hvis du sender en vare retur, som er blitt brukt eller vasket, vil varens verdi være redusert. I visse tilfeller vil verdireduksjonen være helt opp mot 100%, hvis varen ikke lengre har en handelsmessig verdi. Dette avgjøres av HSHOP.NO etter mottakelsen av varen. Dette gjelder både på webshop og i den fysiske butikken.For å motta hele kjøpsbeløpet i retur må du gjøre det samme ved kjøp på webshoppen, som man gjør i en fysisk butikk. Du må prøve varen, men ikke ta den i egentlig bruk.

VIKTIG: Jf. Forbrukeravtaleloven skal en kunde, som angrer på sitt kjøp, sende en skriftlig meddelelse (f.eks. ved postbrev eller pr. e-mail til info@hshop.dk). Vi forventer, at du sender varen hurtigst mulig etter, at du har gitt beskjed om angreretten. Den må sendes senest 14 dager etter, at du har meddelt til oss, at du har angret på ditt kjøp. Du kan benytte vårt returformular, hvis du ønsker å angre på ditt kjøp, eller benytte standardangrerettsformularen iht. Forbrukeravtaleloven.

Hvis du angrer kjøpet, kan du:

RETURNERE TIL WEBSHOPPEN

Innen du sender pakken retur, ber vi deg utfylle returformularen korrekt.

Det er dessverre ikke mulig å få en returlapp hos oss hvis du har kjøpt fra en adresse som ikke er i Danmark. Du skal derfor selv henvende deg til et fraktfirma etter eget valg, og sende pakke din via et posthuset eller lign. Du skal selv dekke returomkostningene, dette dreier seg om både frakten og utfortoldning.

Du har 365 dagers returrett, fra den dagen du mottar varen din i pakkeshoppen eller på adressen din.

Du har selv ansvaret for at pakken din når frem til oss og vi anbefaler derfor alltid at du lagrer tracking nummeret!

Du er velkommen til å sende oss en mail på info@hshop.no, når du har sendt ordren din i retur. Mailen skal inneholde; tracking nummeret, ordrenummeret ditt og hvilket fraktfirma du har benyttet.

Husk at du skal sende pakken direkte til våres adresse, vi drar ikke ut og henter pakker i pakkeshops, posthus mm.

Adresse:

HSHOP.DK – Web-Retur Knudlundvej 5 8653 Them

Varer som ikke kommer inn under angreretten

Forseglede varer, som av Helse- eller hygeniske årsaker ikke er egnet til å bli returnert, og hvor forseglingen er blitt brutt etter leveringen. F.eks. proteinpulver, -barer og lignende. Varer, som er spesielt fremstilt eller tilpasset etter kundens individuelle ønske. Dette gjelder også dersom tilpasningen er påbegynt, f.eks. ved trykk og brodering.

Returnering / bytting av din vare til HSHOP.NO weblager

Webshoppen kan ikke tilby å bytte varen for deg, men du kan returnere varen til webshoppen for refundering av kjøpsbeløpet og komme med en ny ordre på ønsket vare / størrelse.

Returformularen skal bare utfylles og legges i pakken sammen med varen, returlappen klistres utenpå, og pakken leveres i den nærmeste GLS pakkeShop / PostNord postbutikk.

Returadresse: HSHOP.DK - WEB RETUR Knudlundvej 5 8653 Them

Emballasje og varens tilstand, når du sender den tilbake

Varen sendes tilbake i original emballasje. Skoesker må ikke benyttes som forsendelsesemballasje, tapes, eller ødelegges på annet vis. Varen eller emballasjen må ikke være skadet, og merker og merkelapper skal være intakte. Ved tilbakelevering bør du sørge for, at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varen, inntil vi mottar den. Behold derfor kvittering samt evt. track and trace nummer. Returnering av varer skjer på eget ansvar. Dersom varens verdi overstiger NOK 5000, anbefales det at du returnerer varen som verdipakke, hvor du som kunde er forsikret, dersom pakken skulle gå tapt i posten.

BEMERK: Vi mottar ikke pakker sendt pr. Etterkrav.

Refundering / Tilbakebetaling

Hvis du angrer ditt kjøp, får du naturligvis det, beløp du har innbetalt til oss tilbake. I tilfelle av en verdireduksjon, som du er ansvarlig for, fratrekkes denne kjøpsbeløpet. Du skal være oppmerksom på, at hvis du sender en vare retur, som er blitt brukt eller vasket, vil varens verdi være redusert. I visse tilfeller vil verdireduksjonen være helt opptil 100%, hvis varen ikke lenger er mulig å selge. Dette avgjøres av HSHOP etter mottakelse av varen. Dette gjelder både på webshoppen og i de fysiske butikker

Hvis du benytter av din angrerett, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering, som vi tilbyr), uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato, hvor vi har mottatt meddelelse om din beslutning om å angre denne avtalen og mottatt dokumentasjon for avsendelsen. Gir du ikke meddelelse, men bare returnerer varen med beskjed om årsaken, refunderer vi pengene til deg så fort som mulig og senest etter 14 dager. Vær oppmerksom på, at det kan gå 1-2 dager innen beløpet figurerer på din konto

Vi gjennomfører en tilbakebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du ønsker noe annet.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen, inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen da har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.

BEMERK:

  • Det er ikke mulig å få pengene utbetalt for varer, som er betalt med gavekort eller tilgodebevis (men du har naturligvis rett til å angre kjøpet) - du får i stedet et tilgodebevis med det samme beløpet.

Utvidet returrett

Utover din lovsikret angrerett som opplyst ovenfor, gir HSHOP deg 365 dagers utvidet returrett på ubrukte varer i original emballasje. Den utvidede returretten kan utnyttes, hvis din 14 dagers angrerett er overskredet og du allikevel ønsker å returnere varen.

For å utnytte den utvidede returretten, skal du innenfor 365 dager fra mottakelse gi oss beskjed om angrekjøpet. Det er et krav at varen er ubrukt og i original emballasje.

Du skal selv betale for at varen sendes i retur og det er deg som bærer risikoen for forsendelsen.

Vi refunderer beløpet til deg når vi har mottatt varen i retur og sikret at den lever opptil kravene for den utvidede returretten.

Reklamasjon og mangelsregler

Hvis det er noe galt med varen (reklamasjonsrett)

Når du handler på HSHOP.NO har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett. Ditt kjøp er omfattet av kjøpsloven, herunder mangelsreglene. Det betyr, at du enten kan få varen reparert, byttet om, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonen skal være berettiget og manglen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadeforvoldende atferd. Ved feil eller mangler kan du enten rette henvendelse til våres fysiske butikk eller kontakte kundeservice pr. mail via info@hshop.no eller på telefonnr. +45 71 78 78 68.

Ved feil ved leveranse skal du kontakte kundeservice pr. mail via info@hshop.no eller på telefonnr. +45 71 78 78 68.

Hvor hurtig skal jeg innsende en reklamasjon?

Du skal sende inn din reklamasjon innenfor ”rimelig tid” etter, at du har oppdaget manglen ved varen. Hvis du sender reklamasjonen innenfor for to måneder etter, at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være berettiget.

Sånn gjør du

Du kontakter kundeservice pr. mail via info@hshop.no eller på telefonnr. +45 71 78 78 68

Er reklamasjonen ikke berettiget, skal du selv avholde alle utgifter til transport, herunder våres fraktomkostninger til returnering av varen etter undersøkelse. Utfyll en returformular (link til returformular, hvis varen er kjøpt på Hshop.no / link til returformularen, hvis varen er kjøpt i våres fysiske butikk) og send den til oss sammen med varen med en kort beskrivelse av, hva feilen er.

Varen sendes til:

HSHOP.DK - WEB RETUR Knudlundvej 5 8653 Them

Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering for avsendelse, så vi kan tilbakebetale dine fraktomkostninger. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil vi mottar pakken - behold derfor postkvitteringen. Bemerk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. etterkrav, uten omdeling eller lignende.

Klageadgang

Hvis du vil klage over ditt kjøp, skal du i første omgang rette henvendelsen til kundeservice på telefonnr.+45 71 78 78 68 eller via e-mail til info@hshop.no .

Dersom det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du sende inn en klage til

Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg

EU-Kommisjonen online klageportal (ODR) kan også brukes ved innsendelse av en klage. Det er særlig relevant for forbrukerne som er bosatt i et annet EU-land. Klage innsendes her

Persondata ved kjøp

I forbindelse med at du foretar kjøp på våres website, innsamler vi en rekke personopplysninger om deg. De opplysningene, som vi registrerer, er: dit for- og etternavn, dine adresseopplysninger samt din e-mailadresse.

Vi registrerer og videregir de personopplysninger, som er nødvendig for å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos Sport24 A/S og oppbevares i fem år, hvor opplysningene deretter slettes.

Vi samarbeider utover det med en rekke andre virksomheter, som oppbevarer og behandler data. Virksomhetene behandler utelukkende opplysninger på våres veiene og må ikke bruke dem til egne formål. Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i lande, som kan gi dine opplysninger en tilstrekkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på HSHOP.no er Sport24 A/S.

Du har rett til å få opplyst, hvilke opplysninger vi behandler om deg. Hvis du mener, at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få dem rettet. I noen tilfeller har vi plikt til å slette dine persondata, hvis du ber om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke lengre er nødvendig i forhold til det formål, som vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss, hvis du mener, at dine persondata blir behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på: info@hshop.no.

Sist oppdateret: 26. juni 2020

Standard angrerettsformular

(Denne formularen utfylles og returneres kun, hvis angreretten gjøres gjeldende)

Til:

HSHOP A/S Skærskovgårdsvej 7 8600 Silkeborg

E-mail: info@hshop.no

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gjøre angreretten gjeldende i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenesteytelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________

Ordrenr.: _______________________________

Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrukerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrukerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens innhold meddeles på papir)