Kjøpsvilkår

  1. Innledning
    HSHOP.NO eies og drives av SPORT 24 A/S, CVR-nr. 13 82 46 06 (Norsk organisasjonsnummer: 923 302 786), Skærskovgårdsvej 7, DK-8600 Silkeborg, telefonnr. +47 21 93 97 25, e-post: info@hshop.dk. Disse betingelsene gjelder for kjøp av varer på HSHOP.NO til levering i Norge.

    Kundeservice står klar til å hjelpe deg:

    Mandag – fredag: Kl. 10:00 - 22:00
    Lørdag – søndag: Kl. 09:00 – 15.:00

    på telefon: +47 21 93 97 25 eller via e-post til info@hshop.no. Vi prøver alltid å svare innen 48 timer. Dette gjelder kun for henvendelser vedrørende faktiske kjøp og bestillingen.

  1. Avtalen
    Avtalen mellom HSHOP (oss) og kunden (du/deg) består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår.

    Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.


  2. Priser og betaling
    Prisen på varen er alltid inklusiv moms og toll. Eventuelle fraktomkostninger spesifiseres under punktet «levering» i bestillingsprosessen og inngår i totalprisen i oversikten du skal betale før bestillingen gjennomføres.

    Medlemspriser for HSHOP ARMY medlemmer og andre tilbudspriser, gjelder så lenge vi har dem på lager.

    Når du har gjennomført bestillingen, mottar du en bestillingsbekreftelse på ditt kjøp per e-post.

    Selve betalingen blir først gjennomført når vi sender varen til deg. 

    Vær obs på at denne bestillingsbekreftelse er en elektronisk kvittering for mottatt bestilling, ikke noen juridisk bindende avtale. Bindende avtale er først inngått når vi gir deg beskjed om at vi sender ut din bestilling. I denne forbindelse vil du få din faktura. Merk at den allerede er betalt.

    For å handle på HSHOP.NO må du ha fylt 18 år og ha Vipps eller et gyldig betalingskort som vi aksepterer. Hvis du ennå ikke har fylt 18 år, kan du likevel kjøpe varer hvis du har fått din verges samtykke eller på annen måte har en juridisk rett til å inngå kjøpet.

    HSHOP.NO mottar betaling med Vipps, VISA, VISA Electron, MasterCard og Maestro gjennom samarbeid med NETS.

    HSHOP er godkjent av Trygg e-Handel, det betyr at du kan kjenne deg trygg og sikker når du handler fra oss. Trygg e-Handels formål er å beskytte deg som forbruker – kun stabile og seriøse nettbutikker kan bli godkjent til å benytte Trygg e-Handel merket. Du kan lese mer om Trygg e-Handel og dine rettigheter som forbruker på www.tryggehandel.no .  


  3. Trykk på sko baller
    Plasseringen av flagg og navnetrykk varierer fra modell til modell. Vi har plassert trykket der det er mest optimalt.

    Vi tar forbehold om at trykk er mulig på den bestilte modellen / størrelsen. Dersom trykk ikke er mulig, informeres du om dette så snart som mulig.

    Leveringstiden forlenges med 1 - 3 virkedager på trykkbestillinger i tillegg til de normale 1 - 2 virkedagene for utsendelse.

    Kunden må være klar over at trykket utsettes for slitasje, og at det over tid slites ut og dermed faller av.

    OBS! Der er IKKE mulig å returnere en vare med navnetrykk i samsvar med den norske angrerettloven §22 e.


  4. Levering
    HSHOP.NO ordner levering med PostNord (med mindre annet er angitt) til mottaker.

    Levering skjer til adressen som er oppgitt av kunden.

    Vi jobber hele tiden for å sende alle bestillinger innen 1 - 2 virkedager, men lengre leveringstider kan oppstå i travle perioder. OBS for trykkbestillinger kan leveringstiden være mellom 1 - 3 virkedager lengre enn den ordinære utsendelsestiden.

    PostNord leverer normalt pakker i Norge mellom 1 - 5 virkedager etter utsendelse fra oss.

    På HSHOP.NO har du følgende leveringsmulighet:

    Levering til din hjemmeadresse med PostNord – pakker leveres mandag til fredag

    Se nærmere beskrivelse av denne leveringsmåte samt fraktprisen HER.

    Dersom HSHOP.NO ikke leverer varen til tiden, kan du inngå avtale, om en rimelig tilleggsfrist. Dersom HSHOP ikke kan overholde dette, kan du angre på kjøpet. Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet fra HSHOP skal skje innen 14 dager.

    Vi leverer utelukkende til adresser i Norge.


  5. Angrerett og utvidet angrefrist
    Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du mottar varen ved å gi selger beskjed om at du vil benytte angreretten, primært ved å benytte mottatt angrerettskjema eller sende oss en skriftlig melding om dette pr. brev eller e-post til info@hshop.no.

    Hos HSHOP.NO gir vi kunden en utvidet angrefristsom gjelder i 365 dager fra du mottar varen.

    For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må varen være levert tilbake til oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid.

    Eventuell returforsendelse må betales av deg. Se også vilkårenes punkt 7. om retur og returkostnader.

    Du kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort.

    Hvis varen skal returneres, må du unngå å utsette varen for omgivelser med negativ påvirkning som svette, røyklukt, lukt fra kjøkkenet, katte-/hundehår eller lignende. Sko og annet fottøy må alltid prøves ut med sokker på og må ikke benyttes utendørs eller i andre skitne områder. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan du bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Vær oppmerksom på at hvis du returnerer en vare som er brukt eller vasket, vil verdien på varen være forringet. I noen tilfeller vil verdiforringelsen være så høy som 100%, hvis varen ikke lenger har en kommersiell verdi. Dette avgjøres av HSHOP.NO ved mottak av varen.

    Angreretten gjelder ikke for forseglede varer som av helse- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet for retur og hvor forseglingen er brutt etter levering, f.eks. under- eller badetøy og helsekostprodukter som proteinpulver, proteinbarer og lignende.

    Angreretten gjelder heller ikke for varer som er spesialprodusert eller tilpasset etter kundens individuelle ønske. Dette gjelder også hvis tilpasningen har påbegynt, f.eks. ved trykking og brodering.

    Skal du benytte deg av angreretten må du sende en skriftlig melding til oss (f.eks. en e-post til info@hshop.no). Du må deretter sende varen så snart som mulig og senest innen 14 dager fra du har gitt beskjed om at du vil benytte deg av angreretten.

    Du kan ikke benytte deg av angreretten ved å bare nekte å motta varen, uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette. Se også punkt 8 om gebyr for uavhentede varer.


  6. Retur til nettbutikken
    Innen du sender pakken retur, ber vi deg utfylle returformularen korrekt.

    Det er dessverre ikke mulig å få en returlapp hos oss hvis du har kjøpt fra en adresse som ikke er i Danmark. Du skal derfor selv henvende deg til et fraktfirma etter eget valg, og sende      pakke din via et posthuset eller lign. Du skal selv dekke returomkostningene, dette dreier seg om både frakten og utfortoldning.

    Du har 365 dagers returrett, fra den dagen du mottar varen din i pakkeshoppen eller på adressen din.

    Du har selv ansvaret for at pakken din når frem til oss og vi anbefaler derfor alltid at du lagrer tracking nummeret!

    Du er velkommen til å sende oss en mail på info@hshop.no, når du har sendt ordren din i retur. Mailen skal inneholde; tracking nummeret, ordrenummeret ditt og hvilket fraktfirma du har benyttet.

    Husk at du skal sende pakken direkte til våres adresse, vi drar ikke ut og henter pakker i pakkeshops, posthus mm.

    Du er ansvarlig hvis det oppstår en skade under transport, da ansvaret for varen er ditt etter levering.


    Pakken sendes til:

    HSHOP.NO – Web-Retur
    Knudlundvej 5
    DK-8653 Them

  1. Emballasje og varens tilstand når du sender den tilbake
    Varen skal sendes tilbake i original emballasje. Varen eller originalemballasjen må ikke være skadet, og etiketter og klistremerker skal være intakte. Skoesker eller annen originalemballasje må derfor ikke teipes, frankeres, skrives på eller brukes som forsendelsesemballasje, da dette skader originalemballasjen og reduserer varens videresalgsverdi.

    Ved retur må du også sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varen inntil vi mottar den. Ta derfor vare på postkvittering samt eventuelt sporingsnummer.

    Retur av varer er på egen risiko. Dersom varens verdi overstiger 5.000 NOK anbefaler vi deg derfor å returnere varen som verdipakke, slik at du er forsikret som kunde hvis pakken skulle gå tapt.

    MERK:
    Vi godtar ikke pakker sendt pr. etterkrav.


  2. Refusjon/tilbakebetaling
    Vi forplikter oss å tilbakebetale kjøpesummen, inkludert kostnad av billigste standard leveringsmåte, uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi får melding om din beslutning om å benytte angreretten.

    Vi har imidlertid rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt den returnerte varen, eller til du har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

    Hvis du ikke gir oss beskjed om at angreretten benyttes, men bare returnerer varen innen vår utvidede angrefrist, refunderer vi pengene til deg så raskt som mulig og senest etter 14 dager etter vi mottok varen.

    Er varen eller originalemballasjen skadet eller ikke kan levers tilbake i samme stand som det ble mottatt, vil verdiforringelsen du er ansvarlig for trekkes fra kjøpesummen. Se også vilkårenes punkt 6 om dette. 

    Vi gjennomfører en slik refusjon med samme betalingsmåte som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre annet uttrykkelig er avtalt.


  1. Gebyr for uavhentede varer
    Skulle du glemme å hente pakken på leveringsstedet, returneres den til oss etter to uker. I slike tilfeller blir du belastet et gebyr som tilsvarer den faktiske kostnaden for returfrakt.


  2. Bytte
    Nettbutikken kan ikke tilby å bytte varen for deg, men du kan returnere varen til nettbutikken i tråd med vilkårene for å benytte angreretten i punkt 6, og så deretter legge inn en ny bestilling for ønsket vare/størrelse. 

    Følg i så fall retningslinjene for retur av pakker jf. punkt 7.

    Da vi har mottatt din returnerte vare, refunderer vi pengene til deg så raskt som mulig. I nettbutikken må du forvente en behandlingstid på opptil 10 – 12 virkedager fra vi mottar din returnerte vare til pengene er refundert. Merk at det ofte kan ta opptil 5 – 7 virkedager før vi mottar din pakke ved retur.


  3. Brukeromtaler
    Alle brukeromtaler (produktanmeldelser og serviceanmeldelser) er fra kunder, som har handlet hos HSHOP og kjøpt denne vare, og deretter valgt å anmelde varen / kundeservicen / virksomheten etter en invitasjon fra Trustpilot.


  4. Mangel og reklamasjon

    Hvis det er noe galt med varen (mangel)

    Ditt kjøp dekkes av bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven. Det betyr at du ved en mangel, avhengig av omstendighetene, kan velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag eller kreve avtalen hevet.

    Hvis det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon).

    Reklamasjon til oss bør skje skriftlig.

    Ved feil eller mangler kan du derfor kontakte vår kundeservice på e‑post til Info@hshop.noeller på telefon +47 21 93 97 25.

    Ved feil med leveringen, ta kontakt med kundeservice på e‑post til Info@hshop.no eller på telefon +47 21 93 97 25.

    Hvor raskt må jeg sende inn en reklamasjon?

    Du har alltid reklamert i tide dersom du reklamerer innen 2. mnd. fra da mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.

    Reklamasjon kan skje senest to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

    Henvendelser
    Hvis du vil klage på kjøpet, må du i første omgang kontakte kundeservice på telefon +47 21 93 97 25 eller via e-post til info@hshop.no.

    Hvis vi ikke er fornøyd med vår behandling av saken og vi ikke har lykkes med å finne en løsning, kan du sende inn en klage til:

    Forbrukertilsynet
    Porselensvegen 32
    3920 Porsgrunn

    Du kan også sende saken til mekling hos Forbrukertilsynet. Les mer på: https://www.forbrukertilsynet.no/har-du-en-klage

    EU-Kommissjonen online klageportal kan også benyttes til å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er en forbruker bosatt i et annet EU-land. Klage inngis her - http://ec.europa.eu/odr. Ved inngivelse av en klage skal du angi vår e-mailadresse: info@hshop.no.

    HSHOP vil følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser, ved uenighet.

    Tilbakebetaling ved avgjørelsen af en uenighet, skjer innen 14 dager.  Refusjon som må skje på grunn av godkjent reklamasjon, er inkl. frakt.


    Sist oppdatert: 8. juni 2022


Standard angrerettskjema

(Dette skjemaet fylles ut og returneres bare hvis angreretten utøves)

Til:

HSHOP
Skærskovgårdsvej 3
DK-8600  Silkeborg

E-post: info@hshop.no

Jeg meddeler herved at jeg ønsker å benytte angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale for følgende varer/tjenester:

______________________________________________________________


Bestilt den: _____________________     Mottatt den: ___________________


Forbrukerens navn: ______________________________________________


Forbrukerens adresse:  _______________________________________________


Forbrukerens underskrift: _________________________________     


Dato: _________________

(bare hvis innholdet i skjemaet kunngjøres på papir)