RETURNERE TIL WEBSHOPPEN

Innen du sender pakken retur, ber vi deg utfylle returformularen korrekt.

Det er dessverre ikke mulig å få en returlapp hos oss hvis du har kjøpt fra en adresse som ikke er i Danmark. Du skal derfor selv henvende deg til et fraktfirma etter eget valg, og sende pakke din via et posthuset eller lign. Du skal selv dekke returomkostningene, dette dreier seg om både frakten og utfortoldning.

Du har 365 dagers returrett, fra den dagen du mottar varen din i pakkeshoppen eller på adressen din.

Du har selv ansvaret for at pakken din når frem til oss og vi anbefaler derfor alltid at du lagrer tracking nummeret!

Du er velkommen til å sende oss en mail på info@hshop.no, når du har sendt ordren din i retur. Mailen skal inneholde; tracking nummeret, ordrenummeret ditt og hvilket fraktfirma du har benyttet.

Husk at du skal sende pakken direkte til våres adresse, vi drar ikke ut og henter pakker i pakkeshops, posthus mm.

Adresse:

HSHOP.DK – Web-Retur Knudlundvej 5 8653 Them

Varer som ikke kommer inn under angreretten

Forseglede varer, som av Helse- eller hygeniske årsaker ikke er egnet til å bli returnert, og hvor forseglingen er blitt brutt etter leveringen. F.eks. proteinpulver, -barer og lignende. Varer, som er spesielt fremstilt eller tilpasset etter kundens individuelle ønske. Dette gjelder også dersom tilpasningen er påbegynt, f.eks. ved trykk og brodering.

Returnering / bytting av din vare til HSHOP.NO weblager

Webshoppen kan ikke tilby å bytte varen for deg, men du kan returnere varen til webshoppen for refundering av kjøpsbeløpet og komme med en ny ordre på ønsket vare / størrelse.

Returformularen skal bare utfylles og legges i pakken sammen med varen, returlappen klistres utenpå, og pakken leveres i den nærmeste GLS pakkeShop / PostNord postbutikk.

Returadresse: HSHOP.DK - WEB RETUR Knudlundvej 5 8653 Them

Emballasje og varens tilstand, når du sender den tilbake

Varen sendes tilbake i original emballasje. Skoesker må ikke benyttes som forsendelsesemballasje, tapes, eller ødelegges på annet vis. Varen eller emballasjen må ikke være skadet, og merker og merkelapper skal være intakte. Ved tilbakelevering bør du sørge for, at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varen, inntil vi mottar den. Behold derfor kvittering samt evt. track and trace nummer. Returnering av varer skjer på eget ansvar. Dersom varens verdi overstiger NOK 5000, anbefales det at du returnerer varen som verdipakke, hvor du som kunde er forsikret, dersom pakken skulle gå tapt i posten.

BEMERK: Vi mottar ikke pakker sendt pr. Etterkrav.

Refundering / Tilbakebetaling

Hvis du angrer ditt kjøp, får du naturligvis det, beløp du har innbetalt til oss tilbake. I tilfelle av en verdireduksjon, som du er ansvarlig for, fratrekkes denne kjøpsbeløpet. Du skal være oppmerksom på, at hvis du sender en vare retur, som er blitt brukt eller vasket, vil varens verdi være redusert. I visse tilfeller vil verdireduksjonen være helt opptil 100%, hvis varen ikke lenger er mulig å selge. Dette avgjøres av HSHOP etter mottakelse av varen. Dette gjelder både på webshoppen og i de fysiske butikker

Hvis du benytter av din angrerett, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering, som vi tilbyr), uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato, hvor vi har mottatt meddelelse om din beslutning om å angre denne avtalen og mottatt dokumentasjon for avsendelsen. Gir du ikke meddelelse, men bare returnerer varen med beskjed om årsaken, refunderer vi pengene til deg så fort som mulig og senest etter 14 dager. Vær oppmerksom på, at det kan gå 1-2 dager innen beløpet figurerer på din konto

Vi gjennomfører en tilbakebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du ønsker noe annet.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen, inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen da har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.

BEMERK:

  • Det er ikke mulig å få pengene utbetalt for varer, som er betalt med gavekort eller tilgodebevis (men du har naturligvis rett til å angre kjøpet) - du får i stedet et tilgodebevis med det samme beløpet.

Utvidet returrett

Utover din lovsikret angrerett som opplyst ovenfor, gir HSHOP deg 365 dagers utvidet returrett på ubrukte varer i original emballasje. Den utvidede returretten kan utnyttes, hvis din 14 dagers angrerett er overskredet og du allikevel ønsker å returnere varen.

For å utnytte den utvidede returretten, skal du innenfor 365 dager fra mottakelse gi oss beskjed om angrekjøpet. Det er et krav at varen er ubrukt og i original emballasje.

Du skal selv betale for at varen sendes i retur og det er deg som bærer risikoen for forsendelsen.

Vi refunderer beløpet til deg når vi har mottatt varen i retur og sikret at den lever opptil kravene for den utvidede returretten.

Reklamasjon og mangelsregler

Hvis det er noe galt med varen (reklamasjonsrett)

Når du handler på HSHOP.NO har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett. Ditt kjøp er omfattet av kjøpsloven, herunder mangelsreglene. Det betyr, at du enten kan få varen reparert, byttet om, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonen skal være berettiget og manglen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadeforvoldende atferd. Ved feil eller mangler kan du enten rette henvendelse til våres fysiske butikk eller kontakte kundeservice pr. mail via info@hshop.no eller på telefonnr. +45 71 78 78 68.

Ved feil ved leveranse skal du kontakte kundeservice pr. mail via info@hshop.no eller på telefonnr. +45 71 78 78 68.